Fladder in Cullowhee!

En een maand later..

Nou, ik ben bijna twee weken in Amerika. (HOLYFUCKINGCRAPIMINCOLLEGEINTHEUSA!) Ik heb het zo druk gehad dat ik gewoon nog geen tijd heb gehad om een weblog te schrijven haha. Zo’n beetje de enige tijd dat ik op mn kamer was, zat ik te ontbijten of lag ik te pitten (of op Facebook, ik moet eerlijk zijn)! De groep met internationale mensen is best hecht en er is altijd wel een feestje of iets anders te doen. Party hardy! Helaas is het drankbeleid hier echt schraal, je mag alleen op je kamer of buiten de campus drinken, en je moet dus 21 zijn. Als je roommate nog geen 21 is mag je alleen drinken als je roomie er niet is. Heel irritant. We gaan dus creatief met wodka zijn denk ik! Heb in ieder geval al een aantal nieuwe drankspelletjes leren kennen ;).

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt last van cultuurshock heb. Het is anders, maar niet per se slechter. Het balanceert elkaar een beetje uit, de goede en de slechte dingen. Zo vind ik bijvoorbeeld het idee van een campus best wel relaxt, omdat je alles op 1 plek hebt, en gewoon heel veel contact hebt met andere mensen. Alleen het eten is ruk, gezond eten zonder meteen voor konijn te spelen is redelijk ingewikkeld hier. Maar het meeste is wel lekker, dus dat scheelt. Lekker frappant ook: ik ga naar Amerika, en ik val af! Ben het 8e wereldwonder haha ;).

Dan maar even een chronologisch verhaal: de reis was prima, regen op de autobahn, een stiekem toch wel beetje emotioneel afscheid (vechten tegen de traantjes) en vooral veel wachten! De vliegreis was behoorlijk lang maar had leuk gezelschap van een Duitse ex-soldaat ;). De douane was een hoop gedoe maar niet bijster indrukwekkend eerlijk gezegd. Vooral veel chagrijnige mensen. Smile & wave dus. Tijdens de reis van Atlanta naar Asheville zat ik naast een sergeant die me foto’s van zijn kinderen enzo liet zien, erg gezellig. En meteen al wennen aan het accent!

De intro voor internationals was wel oke, veel praatjes over vanalles en nog wat. De mensen zelf zijn leuker om mee om te gaan! Veel mensen met talent op muzikaal en sportgebied, en bijna stuk voor stuk party animals dus dat komt goed!

Mijn kamer is wat kleiner dan ik dacht, maar het is zeker wel te doen met zn 2en. Mijn kamergenote is ook wel aardig, alleen ik voorzie ruzie over de airco, aangezien zij die constant op stand Noordpool heeft staan en ik niet per se hoef te bevriezen in mijn slaap. Maar verder wel een leuk mens, en dr vrienden zijn compleet gestoord.

Ondertussen ben ik al een keer in de auto door de politie aan de kant gezet (de chauffeur was stout ;)), dus hebben we dat ook weer gehad. Meer ontdekkingen: Walmart is inderdaad heel erg groot maar ze hebben er niet álles. Het is hier overdag rond de 30 graden met een vochtigheid van 90%. Ideaal Hilde-weer dus xD.

Ik ga verder niet alles herkauwen wat ik heb gedaan, maar ben gisteren wezen raften, was superleuk. Beetje timide rivier maar nog steeds lollig. Hopelijk gaat het er de volgende keer wat ruiger aan toe. Daarnaast ben ik compleet lek gestoken door muggen, ik heb vannacht in mijn slaap liggen krabben.. xD Wat hebben muggen toch tegen mij? Maakt niet uit in welk land ik kom, IK ben altijd de pineut ;). Had ik nou toch maar de Azaron meegenomen mams!

Misschien ook handig om nog wat over mijn stage zelf te vertellen (dat komt op de laatste plaats geloof ik ofzo haha). De vakken zijn tot nu toe nog erg makkelijk. Ik doe Contemporary African American Literature, wat heel interessant is omdat ik bijna niks weet over de geschiedenis van Afro-Americans. Plus: literatuur is altijd goed :). Het vak Forensic Biology begon met een pipetteerles (ja, serieus) en we gaan eerst de basic dingetjes als DNA extractie en PCR doen. Daarna komt mitochondriaal DNA, wat ik nog nooit heb gedaan, dus ik ben benieuwd of het de mensen van deze uni wel gaat lukken (ik kan me nog wel een project van vorig jaar op Avans herinneren ;)). Qua stageproject ga ik hopelijk (waarschijnlijk) iets over Whole Genome Amplification op botten doen, dat is een techniek die ik eigenlijk vorig jaar op Avans wilde doen maar dat was o.a. te duur. Hoera Amerikaanse uni met geld! Lijkt me heel interessant, dus ik hoop dat dat doorgaat! Het lab hier is super mooi, ze hebben het net nieuw geloof ik. Zeker wel beter geregeld dan op Avans, want we hoeven het maar met z’n vijven te delen op het moment..

Nou nog een degelijke kapper zien te vinden hier in de buurt, helaas zien de meeste winkels in de omgeving buiten de campus eruit alsof ze uit slechte horrorfilms komen. Ik houd mijn hoofd graag, dankje.

Volgende keer zal ik hopelijk niet zo lang doen over een nieuwe blog. Ik zal vanavond ook nog even wat foto’s plaatsen, want die heb ik genoeg (hoewel niet zoveel als anderen ;)). Laterr!

Reacties

Reacties

Sabien

Hehehehe Eindelijk een blog!!!! Maar zo te lezen heb je het daar wel super naar je zin en das toch ook wel erg belangrijk. Ik ben benieuwd wat voor gekke dingen je nog gaat beleven! Succes nog en veel plezier!!!!

Groetjes Sabien

Roos

Eindelijk een blog! Stoute jij, nouja.. Je zit wel hele dagen achter facebook dus blijven we nog een beetje up to date.. Kom maar op met die picca's ben benieuwd! Veel plezier nog daar!

joop

ik wist het dat je je zou aanpassen hi , alles goed Joop B

Martine

Leuk he, die drankregels. ;) Gelukkig word je na een tijdje heel creatief in drank je appartement insmokkelen (wodka? dat is gewoon spa hoor!). Walmart heeft inderdaad geen pepperspray, die wilden Hannah en ik eigenlijk kopen toen bleek dat er vorig jaar iemand aangerand was op de campus en wij nogal vaak 's avonds les hadden... En wij waren ook afgevallen! Bij Hannah snap ik het wel, die at alleen maar sla, maar ik heb heel veel pizza op... Het is me nog steeds een raadsel. :S
Als je trouwens iets moet weten over Afro-Amerikanen, ik heb nou al twee keer een geschiedenisvak daarover gehad, dus dan kun je me altijd mailen. Ik weet vast niet alles maar ach. ;)

Veel plezier daar, maar volgens mij gaat dat wel lukken. :D

Stefanie

Goed om eens uitgebreid te kunnen lezen over wat je allemaal meemaakt, hun! Ziet er uit alsof je het idd ontzettend naar je zin hebt.

(tip voor de muggen: Avon Skin so Soft. Moet je in Amerika kunnen krijgen, en volgens m'n Schotse vrienden helpt dat spul enorm tegen muggen, ze komen niet eens meer bij je in de buurt! Al helpt het natuurlijk niet meer tegen de bulten die je al hebt :P)

Heel veel plezier nog! *knuf*

Frijke

Echt leuk om te lezen dat je het zo mega naar je zin hebt Hilde. En ik geloof zeer zeker dat het wel goed komt met jou en drank :-p

Eline

Hahaha goed verhaal over die kapper! Ik moet binnenkort ook weer maar vind het ook allemaal maar eng haha.

Klinkt wel echt super joh!! Leuk dat je in zo'n grote groep met party animals zit hahah, zeker flink zuipen!

Nou ik hoor t allemaal wel hoe het verder gaat ;)

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!