Fladder in Cullowhee!

Bijna 28 Weeks Later ;)

Oké, ik bedacht me net dat ik eigenlijk nooit een einde heb geschreven aan deze blog. Misschien wel leuk om even nog t een en ander te vertellen.

Mijn tijd over Thanksgiving Break heb ik doorgebracht in Mebane bij een vriendin, Monica, was erg gezellig en vooral fijn om even te kunnen relaxen van al het drukke leven in Cullowhee ;). Het Thanksgiving dinner was voornamelijk interessant omdat ik haar familie wat beter kon leren kennen; het eten zelf was een beetje vreemd maar wel lekker ;). Naast een gigantische roast turkey natuurlijk waren er een aantal casseroles en pumpkin pie. Heb die week IHOP (International House of Pancakes) ontdekt, fan-tas-tischh. Verder zijn we naar een sushirestaurant geweest waar ik ooit nog een keer naar terug ga want ohmijngoddebestesushiooit. En we hebben de befaamde Cook Out milkshakes gehaald, ze hebben daar gewoon 46 verschillende smaken! In Chapel Hill hadden ze een organic food winkel waar ze oude goudse kaas hadden, dus ik compleet uit mijn dak want dat was één van de dingen die ik het meeste miste haha. Het is wel duidelijk dat die week voornamelijk over eten ging :P. Hoewel we ook nog zijn gaan winkelen en ik weer een klein fortuin had uitgegeven bij American Eagle, een van mijn favoriete Amerikaanse kledingmerken. (Miss it dearly.) Leuke dagen doorgebracht daar, bijvoorbeeld met de gigantische klassieke horrorfilmcollectie van haar vader, gek doen 's nachts in Walmart en babysitten op Monica's kleine neefje.

Na Thanksgiving had ik nog maar 3 weken over in Amerika. Echt wel een domper. In die tijd ben ik een paar keer naar Asheville geweest en daar ook een weekendje gebleven. Ongelofelijk hoe koud het kan worden in North Carolina, ik geloof dat we temperaturen van -17C hadden op een gegeven moment. Trouwens niet erg handig icm een auto die geen verwarming heeft, vroor mn tenen eraf! Ook leuk als het miezert en de ruitenspray bevroren is. Gelukkig zit er veel alcohol in aftershave :P. (Denk: stoppen en de ruit besprayen, even rijden tot je nog maar door 10 cm2 van de ruit kunt kijken, en herhalen.) We zijn nog de laatste paar keer uitgeweest naar onze vaste stek Bone Shack, beetje gemengde gevoelens natuurlijk omdat we daar altijd zo'n leuke tijd hebben gehad. Blijkbaar is het daar nu ook minder leuk zonder onze groep, zoals de achterblijvers ons hebben verteld. ;)

Waarschijnlijk ben ik nog heel veel interessante dingen vergeten te vertellen, maargoed. Uiteindelijk heb ik trouwens voor mijn vakken een A gehaald, ook wel lekker voor mijn ego natuurlijk. Mijn stage zelf heb ik afgesloten met een 9 voor mijn verslag en een 9 voor de uitvoering.

Het afscheid zelf was echt verschrikkelijk, ik hoop dat ik nooit meer zoiets hoef te doen. Heb zo'n geweldige tijd gehad met iedereen (en een paar mensen in het bijzonder). Ik kan echt zeggen dat het de beste tijd van mijn leven was. Dus veel gehuil natuurlijk, vooral de rit naar het vliegveld en de vliegreis zelf waren eerlijk waar een hel.

Eenmaal in Düsseldorf aangekomen was het wel heel fijn om mijn ma en mn broer weer een knuffel te kunnen geven. Ze hadden ook onze Jack Russell Turbo meegenomen dus dat vrolijkte me al helemaal op. Het afscheid van de rest van 'the Dutchies' was een beetje snel en raar eigenlijk ook, dat maakte het helemaal echt dat ons avontuur was afgelopen.. Toen ik thuis was kwamen Iris, Joris en Sanne langs, dat was echt heel erg fijn (thanks again guys <3). Hoewel ik vast niet helemaal samenhangend aan t vertellen ben geweest want ik was compleet kapot na de reis. Wat was ik blij om weer in een fatsoenlijk bed te liggen!

De eerste tijd terug in Nederland was Skype echt mijn levenslijn terug naar Amerika, zat er hele dagen op tot half 8 's ochtends. Heel veel gepraat met mijn vrienden die nog daar zaten. Heeft mijn jetlag vast ook niet geholpen ;). Gelukkig ben ik veel afgeleid door vrienden in NL en de perikelen om een afstudeerstage te vinden (er was iets misgegaan met de uni waar ik oorspronkelijk heen zou gaan).

Ik mis Amerika nog steeds heel erg, dus ik ga in augustus terug naar Cullowhee! Daar ga ik een 2-jarige master in Biology volgen. Ik volg daarbij ook vakken in Forensic Science op masterniveau omdat er nog geen echte forensische master is, maar ik denk dat dat voor mij juist de ideale combinatie is. Ben heel erg blij dat ik mijn thesis research op het forensisch lab mag doen daar! Het is natuurlijk heel duur om in Amerika te studeren (16000 dollar voor een jaar) dus nog even aankijken hoe ik het allemaal ga financieren maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het gaat lukken :). Over twee weken hoor ik of ik een teaching assistantship krijg, dat wil zeggen dat ik een aantal lessen op het lab geef waarvoor ik in ruil een compensatie krijg.

Mijn huisvesting is in ieder geval al geregeld, ik ga net buiten campus wonen in een studio. Dat is maar ongeveer 10 dollar per maand duurder dan wonen on campus, en ik weet zeker dat ik in ieder geval nooit een roommate meer wil haha. Op het laatst ging het best goed tussen mijn roomie en ik, maar het is gewoon fijner om mijn eigen plek te hebben (mét een keuken, want hoe minder dining hall hoe beter haha). Echt heel mooi voor zover ik kon zien op de foto's. Ik kan niet wachten tot het augustus is, nog 3.5e maand!

Heb echt een fantastische tijd gehad, denk ook zeker dat ik wel veranderd ben (en ik bedoel niet alleen in kilo's haha, die zijn er nu trouwens allang weer af gelukkig). Veel vooroordelen over Amerikanen doorgeprikt, een aantal zijn bevestigd ('Holland, is that the country with four names, Holland, The Netherlands, Germany and Deutschland?') maar het zijn, zeker in de (ontzettend mooie) streek waar ik zat, voornamelijk heel erg toffe mensen met hun hart op de juiste plek.

America, I'll be back!

XX Hilde

Reacties

Reacties

Frijke

ahhh hilde heeft heimee naar de vs.
En ik kan me voorstellen dat je er een hoop van mist, zoveel als je daar hebt mee gemaakt. Maar besef dat ook al hebben ze er een hoop, er is één ding dat ze er niet hebben.
...
Mij :-p

Eline (Auckland)

Mooi verhaaltje weer :) En weet precies hoe kut dat afscheid is, ben al errug bang voor mijn afscheid in juni. Hahahaha ik moest wel echt hard lachen om je 4 namen voor NL ! Briljant, zo gaat dat hier ook.
Nou meid spreek je snel, ik hou je nieuwe blog ook bij ;)

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!