Fladder in Cullowhee!

Aangenomen! En toen..

Na het schrijven van een cover letter naar Mark Wilson (+ CV natuurlijk) was ik aangenomen bij Western Carolina University. Dat kreeg ik echter pas na een maand of twee te horen dus ik had al het idee dat het niet door zou gaan ;). Nja, gat in dak, enzovoorts, en meteen begonnen met het verzorgen van alle papieren. Het eerste dat ik heb geleerd: ze zijn SLOW met e-mailen.. Als je binnen een paar dagen nog geen antwoord hebt gekregen, stuur vooral nog een mailtje. En nog een mailtje.. You get the point.

Als je nog geen paspoort hebt, vraag dat als eerste aan, dit heb je nodig bij je application. Ook moet je je oude vaccinatieboekje opzoeken want dit heb je nodig voor je immunization records. Zie deze pagina voor de dingen die je moet inleveren: http://www.wcu.edu/9244.asp .

Les 2: Amerikanen houden van formuliertjes.. Ga met het Certification of Finances formulier naar je bank en laat je spaartegoed aftekenen en het formulier afstempelen. Bij mijn bank dachten ze eerst dat *zij* na zouden moeten gaan of ik de stage kon betalen, maar dat doet WCU zelf. Daarna vul je in hoeveel je van je ouders krijgt, of je een beurs krijgt (ik heb er geen gevonden in ieder geval), en hoeveel stufi je per maand ontvangt. Houd wel in de gaten dat als je nu bij je ouders woont, je dan een uitwonende beurs aan kunt vragen, dus vul dat bedrag in op het formulier.

Op het immunization formulier vul je alle vaccinaties in die je hebt gehad. Is misschien even puzzelen want het is nogal dubbelop allemaal. Dit laat je aftekenen door je huisarts(assistente).

Daarna vul je de International Student Application in. Dit print je uit en onderteken je. Hierna moet je alle formulieren scannen, en samen met een scan van je paspoort naar je contactpersoon bij het International Office sturen, in mijn geval Chris Pedo (ik neem aan dat zijn achternaam een beetje een ongelukkige keuze was xD).

Uiteindelijk kwamen ze er na 4 maanden achter dat ze ook mijn cijferlijst nog nodig hadden, dus dit heb ik door de school (Academiebureau) uit laten printen op officieel Avans papier en laten ondertekenen en stempelen met de Engelse stempel. Weer scannen en opsturen. Voor de volledigheid is het handig als je een leerplanschema opstuurt met een Engelse vertaling van de vakken die je gevolgd hebt.

Toen bleek dat alles in orde was heb ik samen met de rest van het groepje dat naar WCU gaat een vliegreis gepland en ticket besteld. Het Consulaat raadt je af om een ticket te kopen voor je je visum hebt, maar ondertussen kan je dat behoorlijk wat geld schelen.. Ik heb bij Vliegwinkel.nl eind april 700 euro betaald voor een retourtje Dusseldorf – Asheville met in beide richtingen een stop in Atlanta. Had een stuk erger gekund! Ik heb voor de zekerheid wel een reisverzekering met annuleringsverzekering aangevraagd bij mijn verzekeraar (trouwens veel goedkoper als je het via de ticketwebsite doet!!)

Vorige week heb ik mijn DS-2019 formulier op de post gekregen van WCU, dus meteen een creditcard aangevraagd om het volgende deel te regelen: mijn visum!

----------------------------------------------------

Kosten:

- Paspoort: 50 euro
- Vliegticket: 700 euro
- Reisverzekering voor 4 maanden inclusief annuleringsverzekering: 190 euro

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!